۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
تیشو
چکیده

دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا الوان باشد . دستمال کاغذی باید کرپ شده ( منظور از کرپ ، چین خوردگی های سطح کاغذ است ، که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می شود ) به طوری که هنگام پاک کردن دست خیس ، بعد از نیم ساعت حالت اولیه خود را به دست آورد و اگر دستمال بلافاصله در تماس با آب خیس پودر شود ، حتماً مواد شیمیایی زیادی در آن به کار برده شده است

access_time ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد
remove_red_eye 116 بازدید
تیشو

تیشو

دستمال کاغذی که از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا رنگ های دیگر باشد .

ویژگی های دستمال کاغذی

دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا الوان باشد . دستمال کاغذی باید کرپ شده ( منظور از کرپ ، چین خوردگی های سطح کاغذ است ، که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می شود ) به طوری که هنگام پاک کردن دست خیس ، بعد از نیم ساعت حالت اولیه خود را به دست آورد و اگر دستمال بلافاصله در تماس با آب خیس پودر شود ، حتماً مواد شیمیایی زیادی در آن به کار برده شده است .

همچنین فاقد پرز ( الیاف خرد شده ) ، الیاف کلوخه شده ، سوراخ ، لکه و سایر اجسام خارجی باشد . زمانی که برگ دستمال کاغذی در مقابل نور قرار می گیرد ، پراکندگی الیاف به طور یکنواخت دیده می شود . رنگ به کار رفته در ساخت دستمال های کاغذی باید از رنگ های مجاز و ثابت باشد و با رنگ بسته محتوی دستمال کاغذی هم رنگ و متناسب باشد . همچنین دستمال کاغذی باید فاقد لکه و بوی نامطبوع باشد . به هر جهت ، ذکر ویژگی های نوار بهداشتی مطلوب در این مقوله خالی ازفایده نیست .

وجود هر یک از اجزا تشکیل دهنده ( فلاف پالپ ، تیشو ، نوار نازک پلی اتیلن ، نان وون ، چسب و نوار سیلیکون ) قدرت و ضریب جذب متناسب با توجه به ابعاد نوار بهداشتی و میزان قید شده روی بسته عدم وجود جمع شدگی ، نایکنواختی ، قطع شدگی و بیرون زدگی در سطح لایه نوار ، عدم وجود هرگونه آلودگی ، استحکام کافی در برابر پارگی و از هم پاشیدگی در عین لطافت ، نرمی و عدم حساسیت ، چسبندگی کامل خط چسب پشت نوار با توجه به کاربرد دستمال کاغذی در مصارف بهداشتی ، کاغذ تیشو نیز استفاده عام دارد .